Wydania
Wydania
Archiwum
Wydania
Nr 24/2024
Cenzurowanie sztuki
Cenzura stara i nowa
Polskie ćwiczenia z tragiczności świata. Między Niemcami a Rosją
Ignacego Czwartosa malowanie niezłomności
Ars Moriendi: Malarstwo Ignacego Czwartosa
> więcej
Nr 23/2023
Blockbusters
Czy kino umiera?
Malarstwo rzeczywistości
Wojna kulturowa i blockbustery w sztuce
Odd Nerdrum, malarz po nowoczesności
> więcej
Nr 22/2023
Dziecko i sztuka współczesna - niebezpieczny związek
Indoktrynacja weszła do mainstreamu
Greta Thunberg – „patronka wkurzonych nastolatków”
Kto Ty jesteś?
I ty możesz zostać pedofilem
> więcej
Nr 21/2022
Sztuka nie uczy nas niczego
Wojna ze sztuką
Corporate Memphis
Polski modernizm
Miriam Elia bawi i uczy
> więcej
Nr 20/2022
Sztuka i wspólnota
Wolność pod powiekami
Układ Artystyczny i Świat Sztuki
Wspólnotowość a twórcza indywidualność
Bracia w boju, bracia w sztuce
> więcej
Nr 19/2022
Sztuka polityczna
Jaki jest cel sztuki politycznej?
Upolitycznianie sztuki
Rewolucja bardzo kulturalna. Refleksje o sztuce współczesnej
Sztuka przeciw ortodoksji
> więcej
Nr 18/2021
Kolekcje
Muzeum teraźniejszości
Konsultanci artystyczni: Cenzorzy czy doradcy?
Falsyfikat naszych czasów
O zabawkach z Seiffen
> więcej
Nr 17/2021
Piękno u bram
Piękno a sztuka w nowoczesności postkrytycznej
Niedola piękna
Piękno prawdy i agonia politycznej poprawności
Piękno = faszyzm
> więcej
Nr 16/2021
Wojny Kulturowe
Wojny Kulturowe 2.0
Wojny kulturowe
Czerń, biel, czerwień
Poligon dialogu
> więcej
Nr 15/2020
Prawo do nicnierobienia
Wstęp || Mam prawo do nicnierobienia!
„Na studiach prawniczych nie mówi się o prawach pracowniczych artystów”
Wirus i wina
Zachwyt w bezczynności. Nintendo Switch podczas izolacji
> więcej
Nr 14/2020
Euforia i znużenie: Ukraińska sztuka i społeczeństwo po 2014 r.
Wstęp | Euforia i znużenie. Ukraińska sztuka i społeczeństwo po 2014 r.
Wypożyczona wolność
Złożoność tożsamości narodowej. Spojrzenie na ukraińską rewolucję. Część I: Moskwa
Złożoność tożsamości narodowej. Spojrzenie na ukraińską rewolucję. Część II: Berlin
> więcej
Nr 13/2019
Od-innienie
Wstęp | Od-innienie: w poszukiwaniu afrykańskiej diaspory w Warszawie
Garść refleksji na temat przedstawiania Afryki w Polsce
Widocznie niewidzialni. Afrykańska diaspora w Polsce
Nauczyłam się polskiego, by odpowiadać na prowokacje
> więcej
Nr 12/2019
Prędkość Guccifera
Wstęp | Prędkość Guccifera
Pięć lat później dziwne dziedzictwo Guccifera pozostaje z nami – ale w sposób, jakiego nikt nie oczekiwał
„Najbardziej niebezpiecznie miasto w sieci” i Zimna Wojna 2.0
Wyszukaj mnie w piątej konsoli: dorastanie w postkomunistycznym podziemiu komputerowym
> więcej
Nr 11/2019
Gość-Inność
Wstęp | Gość-Inność
Gościnność rezydencji
Kilka pytań na temat wahania, czy przynieść butelkę wina czy bukiet kwiatów
Nie anioł, a gospodyni: o Virginii Woolf i polityce goszczenia
> więcej
Nr 10/2019
Stawanie się Ziemią
Wstęp | Planeta plastik
Kiedy Ziemianie stają się Ziemią
Plastikowe buty plażowe z Jugosławii
Barro - esej wizualny
> więcej
Nr 9/2018
Wieści skądinąd
Wstęp | Wieści skądinąd
Dawne wizje przyszłych infrastruktur w Polsce i na Litwie
Stosunki polsko-litewskie w 2050
Superpaństwa
> więcej
Nr 8/2018
Sztuka i literatura: przewodnik dla kundli
Wstęp | Sztuka i literatura: przewodnik dla kundli
Poza fiktokrytykę
W grypie żołądkowej zjednoczeni, Londyn we łzach
Można zapytać, może odpowie
> więcej
Nr 7/2018
Kurz
Wstęp | Wszystko co stałe, obraca się w kurz
Abrakadabra
Wewnątrz i na zewnątrz publicznego dziedzińca Amou-Abbasa
HASHTI Tehran (film)
> więcej
Nr 6/2017
Terradeformacja
Wstęp | Biocentryzm czy geofagia?
Magiczne słowa
Leśny sąd
Ziemia bogata, ziemia zależna, ziemia jałowa
> więcej
Nr 5/2017
Estetyka kontyngencji
Wprowadzenie | Estetyka kontyngencji
Architektury posttraumatyczne
Moscow City
Narzędzia kontyngencji
> więcej
Nr 4/2017
Performans teraz
Wprowadzenie | Performans teraz
Performans: jak to robimy teraz?
Czarne pudełko, biały sześcian: pięćdziesiąt odcieni szarości?
Zwrot
> więcej
Nr 3/2017
Polskość - znaczenia i praktyki tożsamości narodowej
Wprowadzenie | Hybrydy polskości
„Polska zdziecinniała” – reaktywacja?
Nie złożymy parasolek!
Trzy Majewskie pod egidą partii Razem
> więcej
Nr 2/2016
Równoległe współczesności: Sztuka z Azji Południowo-Wschodniej
Wprowadzenie | Równoległe współczesności: sztuka z Azji Południowo-Wschodniej
Odległości naszych czasów: refleksje na temat krytyki sztuki w Azji Południowo-Wschodniej
Przemyśleć kuratorski kolonializm
Gry publiczne
> więcej
Nr 1/2016
Dakar: Art-Afropolis
Wprowadzenie | Dakar: Art-Afropolis
Pewnego razu w... Dakarze
100% DAKAR - więcej niż sztuka [film]
Miejsce El Hadji Sy. Pracownia w dakarskim Village des Arts
> więcej